04-9581590
قالوا عنا
הצטיינות מכללת אלביאן -
تفوق كلية البيان في امتحانات البجروت בראש רשימת התיכונים המצטיינים בישראל, שנרשם בהם השיעור הגבוה ביותר של בעלי "תעודת בגרות מצטיינת", נמצא התיכון למדעים ולאמנויות בירושלים - כ-52% מהתלמידים בכיתה י"ב השיגו ציונים גבוהים במיוחד בבחינות הבגרות. כך עולה מנתונים שפרסם משרד החינוך, המתייחסים לשנת הלימודים תשס"ח. רוב בתי הספר הנמצאים ברשימת 15 המצטיינים הם מוסדות פרטיים, הממיינים תלמידים וגובים שכר לימוד גבוה מההורים. לעומתם, מערכת החינוך הרשמית, זו הציבורית "הרגילה", איננה מיוצגת כמעט כלל ברשימה. לפי נתוני משרד החינוך, את הרשימה מוביל התיכון למדעים ולאמנויות, בהפרש ניכר מהמקום השני - "מכללת אלביאן" בדיר אל אסד (40.58%). במקום השלישי נמצאת האולפנה התורנית "חורב" בירושלים (36.08%), ברביעי התיכון הבפטיסטי בנצרת (31.17%), ובמקום החמישי נמצא התיכון העירוני דתי לבנות ברמת גן (31.03%). התלמידים המצטיינים שייכים לשתי קטגוריות: בעלי ממוצע משוקלל של 90 נקודות ומעלה בכלל בחינות הבגרות, כשהתלמיד נבחן בלפחות 30 יחידות לימוד; או ממוצע של 95 נקודות במקרה שהתלמיד נבחן ב-25 יחידות לימוד. מדי שנה, רק אלפים ספורים של תלמידים מוגדרים כתלמידים "מצטיינים". 40% מבתי הספר המצטיינים הם דתיים-לאומיים (כולם אולפנות לבנות), שליש שייכים למגזר הערבי וכ-26% לזרם החינוך "הכללי". הרוב המכריע של בתי הספר, ללא הבדל מגזר, הם במעמד "מוכר שאינו רשמי". כלומר פרטי למחצה. בהשוואת נתונים מלפני שנתיים עולה כי כמחצית מ-15 התיכונים ברשימה הנוכחית כבר הופיעו בעבר ברשימות המצטיינים, במיקום פחות או יותר מקביל. מנתונים נוספים שפרסם אתמול משרד החינוך עולה, כי גם בבחינות הבגרות בשנת הלימודים תשס"ח המשיכו הבנות להשיג ציונים גבוהים יותר מהבנים - בכל מקצועות החובה. תופעה זו נרשמה גם בשנים קודמות. פער גדול יחסית נרשם כמו אזרחות (כחמש נקודות) וספרות (כשבע נקודות). יתרון הבנות נשמר גם במקצועות "הבחירה", בהם ביולוגיה, כימיה ופיזיקה. "ההצלחה שלנו עשויה מהרבה מרכיבים, ובראש ובראשונה צוות איכותי ומתן יחס אישי לתלמיד", אומר חיזקי אריאלי, מנכ"ל "העמותה למצוינות בחינוך" שמפעילה את "התיכון למדעים ולאמנויות". בית הספר עורך מבחני מיון, ושכר הלימוד בו מגיע ל-2,500 שקל בחודש. לדברי אריאלי "אסור להסתכל על מרכיב אחד בודד בהצלחה. אם היינו מסתפקים רק במיון תלמידים, לא היינו מגיעים לתוצאות האלה. התיכון שלנו רשם גם הישג כש-100% מתלמידי שכבת י"ב עברו את בחינות הבגרות במתמטיקה ובאנגלית". לדברי מנהל "מכללת אלביאן", עלי אבו זיד, רוב התלמידים אצלו באים ממשפחות מוסלמיות, מכל צפון הארץ. תנאי הקבלה לבית הספר הוא ציון 85 ומעלה בסוף חטיבת הביניים. "בית הספר נמצא בבעלות פרטית, אבל יש שיתוף פעולה הדוק עם משרד החינוך. למורים אצלנו אין קביעות: אם אני רואה מורה עייף או שמרן, ישר מסלקים אותו. האפשרות לבחור את המורים משפיעה על ההישגים של התלמידים", אמר. לדברי עודד מייזליש, מנהל אולפנת "חורב" בירושלים, "הבנות שלנו עובדות קשה מאוד, אבל מעבר לכך המסר המרכזי של האולפנה הוא מצוינות ומיצוי עצמי. יש אצלנו דגש חזק מאוד על תורה ודרך ארץ. החיבור לערכים ולמצוינות מניב את התוצאות". האולפנה עורכת מבחני כניסה לתל1מידות, ומייזליש סירב להתייחס לגובה שכר הלימוד הנדרש בה. רשימת בתי הספר המצטיינים לא מפתיעה את הפרופ' חיים אדלר מהאוניברסיטה העברית, חתן פרס ישראל בתחום החינוך. "זאת לא חוכמה להגיע להישגים גבוהים אם מקיימים מבחני מיון ודורשים שכר לימוד גבוה", אמר. "במערכת הציבורית נשארים התלמידים הממוצעים, או אלה שמתחת לכך, כי הטובים נשאבים לבתי ספר פרטיים למחצה. אלה מוסדות פרטיים על חשבון המדינה, שבונה את הבניינים ומשתתפת במימון שכר המורה. אסור להשלות את עצמנו: בלי השקעה מסיבית בחינוך הציבורי, שכולל את רוב התלמידים, לא נצליח להביא לשיפור ההישגים". בשבוע שעבר תקף שר החינוך, גדעון סער, את בתי הספר במעמד "מוכר שאינו רשמי". "לא יכול להיות שהתוצאה של הקמת בית ספר כזה תהיה סגירת בית ספר רשמי", אמר, "המציאות שנוצרה במשך עשרות שנים היא בלתי נסבלת ומעוותת. הקלות של הקמת בתי ספר פרטיים במימון ציבורי מחלישה את מערכת החינוך הרשמי". -
كلية البيان في دير الأسد تخرج فوجها الثاني احتفلت كلية البيان الخاصة في دير الأسد بتخريج دفعة جديدة من طلاب الثواني عشر والذين بلغ عددهم 70 طالبا وطالبة، وقد حضر الحفل العديد من الأهالي والأصدقاء ومعلمي المدرسة وادارتها وشخصيات رسمية اخرى موقع فرفش - http://www.farfesh.com/Display.asp?catID=166&mainCatID=165&sID=24036
دير الاسد: تخريج الفوج الرابع من كلية البيان قامت كلية البيان بتخريج الفوج الرابع من باقات الازهار التي لن تذبل، في إحتفال مهيب بمشاركة كل من رئيس مجلس دير الاسد المحلي نصر صنع الله، اضافة الى مدير الكلية ورئيسها والهيئة التدريسية واهالي الخريجين. موقع بكرا - http://www.bokra.net/Articles/854439/%D8%AF%D9%8A%D8%B1_%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AF:_%D8%AA%D8%AE%D8%B1%D9%8A%D8%AC_%D8%A7%D9%84%D9%81%D9%88%D8%AC_%D8%A7%D9%84%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B9_%D9%85%D9%86_%D9%83%D9%84%D9%8A%D8%A9_%D8%A7%D9%84%D8%A8%D9%8A%D8%A7%D9%86.html
القلم تنظم يوم توجيه في ثانوية البيان بدير الأسد في ظل مشروع التوجيه المهني، الذي أطلقته مؤسسة "القلم" الأكاديمية في البلاد، والذي يساهم في مساعدة الطالب العربي في المرحلة الثانوية لاختيار مهنته المستقبلية، موقع بانيت - http://www.panet.co.il/online/articles/1/2/S-376447,1,2.html
كلية البيان تحتفل بتخريج فوجها الخامس في كرمئيل إحتفلت كلية البيان الثانوية بتخريج 87 طالب من فوجها الخامس مع طعام عشاء فاخر في مطعم شبيط القائم في كرميئيل بحضور الأهالي وأشخاص ذات مناصب مهمه موقع ديوان - http://www.dewan.co.il/schoolews-68,N-226.html
قالوا في الجرائد العبرية..... בראש רשימת התיכונים המצטיינים בישראל, שנרשם בהם השיעור הגבוה ביותר של בעלי "תעודת בגרות מצטיינת", נמצא התיכון למדעים ולאמנויות בירושלים - כ-52% מהתלמידים בכיתה י"ב השיגו ציונים גבוהים במיוחד בבחינות הבגרות. כך עולה מנתונים שפרסם משרד החינוך, המתייחסים לשנת הלימודים תשס"ח. רוב בתי הספר הנמצאים ברשימת 15 המצטיינים הם מוסדות פרטיים, הממיינים תלמידים וגובים שכר לימוד גבוה מההורים. לעומתם, מערכת החינוך הרשמית, זו הציבורית "הרגילה", איננה מיוצגת כמעט כלל ברשימה. לפי נתוני משרד החינוך, את הרשימה מוביל התיכון למדעים ולאמנויות, בהפרש ניכר מהמקום השני - "מכללת אלביאן" בדיר אל אסד (40.58%). במקום השלישי נמצאת האולפנה התורנית "חורב" בירושלים (36.08%), ברביעי התיכון הבפטיסטי בנצרת (31.17%), ובמקום החמישי נמצא התיכון העירוני דתי לבנות ברמת גן (31.03%). התלמידים המצטיינים שייכים לשתי קטגוריות: בעלי ממוצע משוקלל של 90 נקודות ומעלה בכלל בחינות הבגרות, כשהתלמיד נבחן בלפחות 30 יחידות לימוד; או ממוצע של 95 נקודות במקרה שהתלמיד נבחן ב-25 יחידות לימוד. מדי שנה, רק אלפים ספורים של תלמידים מוגדרים כתלמידים "מצטיינים". 40% מבתי הספר המצטיינים הם דתיים-לאומיים (כולם אולפנות לבנות), שליש שייכים למגזר הערבי וכ-26% לזרם החינוך "הכללי". הרוב המכריע של בתי הספר, ללא הבדל מגזר, הם במעמד "מוכר שאינו רשמי". כלומר פרטי למחצה. בהשוואת נתונים מלפני שנתיים עולה כי כמחצית מ-15 התיכונים ברשימה הנוכחית כבר הופיעו בעבר ברשימות המצטיינים, במיקום פחות או יותר מקביל. מנתונים נוספים שפרסם אתמול משרד החינוך עולה, כי גם בבחינות הבגרות בשנת הלימודים תשס"ח המשיכו הבנות להשיג ציונים גבוהים יותר מהבנים - בכל מקצועות החובה. תופעה זו נרשמה גם בשנים קודמות. פער גדול יחסית נרשם כמו אזרחות (כחמש נקודות) וספרות (כשבע נקודות). יתרון הבנות נשמר גם במקצועות "הבחירה", בהם ביולוגיה, כימיה ופיזיקה. "ההצלחה שלנו עשויה מהרבה מרכיבים, ובראש ובראשונה צוות איכותי ומתן יחס אישי לתלמיד", אומר חיזקי אריאלי, מנכ"ל "העמותה למצוינות בחינוך" שמפעילה את "התיכון למדעים ולאמנויות". בית הספר עורך מבחני מיון, ושכר הלימוד בו מגיע ל-2,500 שקל בחודש. לדברי אריאלי "אסור להסתכל על מרכיב אחד בודד בהצלחה. אם היינו מסתפקים רק במיון תלמידים, לא היינו מגיעים לתוצאות האלה. התיכון שלנו רשם גם הישג כש-100% מתלמידי שכבת י"ב עברו את בחינות הבגרות במתמטיקה ובאנגלית". לדברי מנהל "מכללת אלביאן", עלי אבו זיד, רוב התלמידים אצלו באים ממשפחות מוסלמיות, מכל צפון הארץ. תנאי הקבלה לבית הספר הוא ציון 85 ומעלה בסוף חטיבת הביניים. "בית הספר נמצא בבעלות פרטית, אבל יש שיתוף פעולה הדוק עם משרד החינוך. למורים אצלנו אין קביעות: אם אני רואה מורה עייף או שמרן, ישר מסלקים אותו. האפשרות לבחור את המורים משפיעה על ההישגים של התלמידים", אמר. לדברי עודד מייזליש, מנהל אולפנת "חורב" בירושלים, "הבנות שלנו עובדות קשה מאוד, אבל מעבר לכך המסר המרכזי של האולפנה הוא מצוינות ומיצוי עצמי. יש אצלנו דגש חזק מאוד על תורה ודרך ארץ. החיבור לערכים ולמצוינות מניב את התוצאות". האולפנה עורכת מבחני כניסה לתל1מידות, ומייזליש סירב להתייחס לגובה שכר הלימוד הנדרש בה. רשימת בתי הספר המצטיינים לא מפתיעה את הפרופ' חיים אדלר מהאוניברסיטה העברית, חתן פרס ישראל בתחום החינוך. "זאת לא חוכמה להגיע להישגים גבוהים אם מקיימים מבחני מיון ודורשים שכר לימוד גבוה", אמר. "במערכת הציבורית נשארים התלמידים הממוצעים, או אלה שמתחת לכך, כי הטובים נשאבים לבתי ספר פרטיים למחצה. אלה מוסדות פרטיים על חשבון המדינה, שבונה את הבניינים ומשתתפת במימון שכר המורה. אסור להשלות את עצמנו: בלי השקעה מסיבית בחינוך הציבורי, שכולל את רוב התלמידים, לא נצליח להביא לשיפור ההישגים". בשבוע שעבר תקף שר החינוך, גדעון סער, את בתי הספר במעמד "מוכר שאינו רשמי". "לא יכול להיות שהתוצאה של הקמת בית ספר כזה תהיה סגירת בית ספר רשמי", אמר, "המציאות שנוצרה במשך עשרות שנים היא בלתי נסבלת ומעוותת. הקלות של הקמת בתי ספר פרטיים במימון ציבורי מחלישה את מערכת החינוך הרשמי". -
مدرسة البيان في دير الاسد تستضيف اقرأ للتوجيه الدراسي نظمت المدارس الثانوية في منطقة الشاغور بالتعاون مع قسم التوجيه الدراسي في جمعية اقرأ لدعم التعليم في الوسط العربي، فعاليات لطلاب الثواني عشر، بهدف توعيتهم لأهمية التوجيه الدراسي، وضرورته في توجيه الطالب الثانوي وتصويبه نحو الاختيار السليم موقع جيران - http://www.geran.co.il/?p=737
كلية البيان - دير الأسد الفوج الخامس صور للتخريج الفوج الخامس موقع فرفش - http://www.farfesh.com/Album.asp?catID=24&Chosen_ID=1&albumID=862
كلية البيان في الشاغور تحتفل بتخريج الفوج الثاني احتفلت كلية البيان في الشاغور مساء اليوم بتخريج فوج طلابها الثاني والذي يبلغ عددهم 70 طالبا وطالبة من شتى القرى والمدن العربية في الشمال . موقع بانيت وصحيفة بانوراما - http://www.panet.co.il/online/articles/86/87/S-132703,86,87.html
معلم
بناء مواقع AHLANNET